سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ 15 October 2024
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۲۹۵۲

تقاضای تامین‌کنندگان تجهیزات پزشکی از ظفرقندی، وزیر بهداشت

تقاضای تامین‌کنندگان تجهیزات پزشکی از ظفرقندی، وزیر بهداشت
اگر پای صحبت تأمین‌کنندگان (تولیدکنندگان و واردکنندگان) حوزه تجهیزات پزشکی بنشینیم بی‌شک یکی از مهمترین دغدغه‌ها و معضلات آن‌ها طولانی شدن و زمان‌بر بودن بررسی پرونده‌های محصولات سلامت محور است. زمان بررسی پرونده‌های تولید و واردات گاهی به یک سال (و حتی بیشتر) هم می‌رسد و این اطاله باعث اخلال در امر تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی و سردرگمی، بلاتکلیفی و تحمیل هزینه‌های گزاف به فعالان این حوزه شده است.

یکی از عمده دلایل طولانی شدن این فرایند‌ها، کمبود کارشناسان حاذق و متخصص در مقابل حجم بالای پرونده‌های در دست بررسی است؛ به‌طوری که هر کارشناس با انبوهی از پرونده‌ها و موضوعات گسترده مواجه است و این مسأله علاوه بر طولانی شدن روند بررسی، باعث کاهش کیفی بررسی‌ها و بالا رفتن میزان خطا در این بررسی‌ها شده که مستقیماً سلامت مردم و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این بخش را به مخاطره انداخته است. به استناد و گواه تمام تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی، کمبود کارشناسان متخصص و نخبگان مرتبط با حوزه‌ مهندس پزشکی در اداره کل تجهیزات پزشکی امری انکار ناپذیر است و در دولت جدید انتظار می‌رود که سیاست‌هایی در راستای رفع این خلاء در پیش گرفته شود.


تغییرات گسترده در میان کادر تخصصی بدنه اداره کل تجهیزات پزشکی و جا به‌جایی و کاهش مداوم کارشناسان در زمانی که هنوز رئیس سازمان غذا و دارو منصوب نشده، و گمانه‌زنی‌های مختلفی در این رابطه صورت گرفته است، حکایت تلخی است که خبر از تضعیف بدنه‌ متخصص و نخبه‌ اداره کل تجهیزات پزشکی در شرایط‌ گذار دارد، حال سؤال اینجاست که آیا در این شرایط، جریانی در داخل یا خارج از اداره کل قصد دارد که این بدنه‌ متخصص را تضعیف کند؟. آیا در صورت تغییرات مدیریتی در بدنه‌ سازمان، تغییرات اخیر باعث ایجاد چالش و آسیب به روند تصمیم‌گیری تیم مدیریت جدید نمی‌شود؟. لذا این قشر از آقای ظفرقندی، وزیر محترم تقاضای رسیدگی به این خواسته تامین کنندگان تجهیزات پزشکی دارند.

منبع:آرمان امروز

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

سه رأس مثلث به جامانده از دولت سیزدهم

جاده صاف‌کن‌های تسلط طالبان بر چابهار

چرا صداوسیما این روزها گل‌به‌خودی می‌زند؟

علیز، وحید و باقی شرکا...

بررسی چالش اصلی نظام سلامت ایران در گفتگو با دکتر هادی یزدانی:

تخت بیمارستانی کم‌تر از میانگین جهانی بدون سیستم ارجاع!

زندگی