سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ 22 October 2024
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۸۳۲۶۰

از حمله پهپادهای حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو چه می‌دانیم؟

از حمله پهپادهای حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو چه می‌دانیم؟
صبح روز شنبه، منابع عبری از اصابت یکی از پهپاد‌های حزب‌الله به قیصریه، محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» خبر دادند. همزمان خبر‌ها در منابع اسرائیلی از بروز اختلال‌هایی در سیستم‌های ردیابی در تل‌آویو و ایجاد ترافیک ناشی از حضور نیرو‌های امنیتی و امدادی در قیصریه حکایت می‌کرد.

خبر‌ها از اصابت پهپاد نیور‌های حزب‌الله به محل اقامت نخست وزیر اسرائیل زمانی منتشر شد که دفتر نتانیاهو از افشای مکان او در زمان انفجار خودداری می‌کرد. در ساعات نخست، منابع اسرائیلی خبر دادند که هواپیما‌ها و بالگرد‌های نظامی در آسمان قیصریه در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

 

حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه، العربی و اسکای‌نیوز با انتشار تصاویری از برخورد موفق پهپاد حزب‌الله در قیصریه، تایید کردند که پهپاد‌ها در محل اقامت نتانیاهو منفجر شده‌اند. دقایقی بعد، دفتر نخست‌وزیر اسراییل نیز این خبر را تایید کرد، اما مدعی شد که نتانیاهو در زمان اصابت پهپاد‌ها در محل اقامتش نبوده‌است. با این حال، کارشناسان معتقدند که فارغ از آسیب‌دیدن نتانیاهو، حمله به محل اقامات او، فاز تازه‌ای از نبرد حزب‌الله و اسرائیلی‌ها را کلید زده است.

نتانیاهو در نخستین واکنش به انفجار پهپاد‌ها در محل اقامتش طی پیامی تصویری گفت: «ما تا پایان در جنگ رستاخیز به جلو ادامه خواهیم داد و هیچ‌چیز من را منصرف نمی‌کند».

 

ارتش اسراییل نیز با اشاره به اقدام ناموفق سامانه پدافند هوایی مدعی شد که تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده و فعال نشدن آژیر‌های خطر نیز در دست بررسی است. در همین حین، حزب‌الله موج تازه‌ای از حملات هوایی را در قلب سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد.

 
 
 

یک شبکه اسرائیلی مدعی شد پهپاد‌های حزب‌الله، ۷۰ کیلومتر را از خاک لبنان تا قیصریه طی کرده و براساس برخی گزارش‌ها به طور مستقیم به اقامتگاه نتانیاهو برخورد کرده است. این شبکه همچنین مدعی شد که بقایای پهپاد در منازل مجاور مشاهده شده است. منابع دیگر اسرائیلی همچنین اعلام کردند پهپادی که به اقامتگاه نتانیاهو اصابت کرده، از نوع همان پهپادی است که هفته گذشته به پایگاه تیپ گولانی اصابت کرد و قابل رهگیری و شناسایی نیست.

پس از ترور «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در حمله هوایی ارتش اسرائیل به ضاحیه بیروت، تنش‌ها میان نیرو‌های حزب‌الله و اسرائیلی‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی بالا گرفته است. حمله پهپادی به محل اقامت نخست‌وزیر اسرائیل در قیصریه، حدود یک هفته پس از عملیات پهپادی حزب‌الله در پایگاه تیپ گولانی صورت گرفته است. ارتش اسرائیل نیز مدعی شده که در ساعت نخست حمله صبح امروز، ۵۵ موشک را به جنوب لبنان شلیک کرده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، جزییات بیشتری از حمله پهپادی حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو در دست نیست.

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

نقشه اسرائیل علیه ایران، سوریه و عراق ؛ توضیح محسن رضایی در این خصوص

شهریه ۹۰ میلیونی دانشگاه آزاد | طبقه متوسط با تحصیلات عالی خداحافظی کند؟

هنوز محرز نشده که پای فرد دیگری در میان است

افت رتبه علمی دانشگاه‌های کشور

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ اعلام شد

شکایت پرسپولیس از فدراسیون فوتبال ازبکستان

آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه

تشکر قالیباف از پزشکیان برای تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس

پزشکیان: هر حمله اسرائیل با پاسخ متناسب روبرو خواهد شد

هواشناسی؛ رگبار باران طی امروز و فردا در این استان‌ها

قیمت طلا، سکه و ارز ؛ سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

پزشکیان درباره فیلترینگ: روندی که انجام گرفته، به نفع مملکت نیست | داریم تفاهم می‌کنیم با زبان و نگاه مشترک جلو برویم | تا آخر به حرف‌هایی که زده‌ایم پایبندیم

شلیک موشک بالستیک از لبنان به تل آویو

تیراندازی مرگبار در سیاتل آمریکا | یک نوجوان ۱۵ ساله بازداشت شد

پیشنهاد سردبیر
زندگی