سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ 22 October 2024
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۸۳۵۲۱

پایان زودهنگام پیروزی ساختگی رسایی؛ از شکست در انتخابات هیات رییسه تا انتخاباتی که فقط یک رقیب داشت!

پایان زودهنگام پیروزی ساختگی رسایی؛ از شکست در انتخابات هیات رییسه تا انتخاباتی که فقط یک رقیب داشت!
حمید رسایی امروز در انتخاباتی که فقط یک رقیب داشت، شکست خورد. علی شیرین‌زاد نماینده کرج و رسایی نامزد عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات بودند و شیرین‌زاد توانست با ۱۰۴ رای به عنوان عضو ناظر مجلس در این هیات انتخاب شود.

پس از این رای‌گیری مجلس اما شیرین‌زاد اعلام کرد انصراف داده و به این شائبه مطرح شد که رسایی جای او را خواهد گرفت. اتفاقی که بازتابی گسترده در سطح مطبوعات و رسانه‌ها داشت و بسیاری از راهیابی رسایی به این نهاد مرتبط با رسانه‌ها نوشتند. کسی که خود هفته‌نامه‌ای با نام «۹دی» دارد که به دلیل حاشیه‌های و جنجال‌هایش بارها توقیف و رفع توقیف شده است.

پایان زودهنگام پیروزی ساختگی رسایی

رضایت رسایی از نخستین پیروزی ساختگی در انتخابات‌های داخلی مجلس خیلی زود به پایان علی نیکزاد، نایب‌ رییس دوم مجلس پس از رای‌گیری در توضیحاتی گفت که شیرین‌زاد «دو مرتبه به صورت شفاهی انصراف داده‌اند و به صورت مکتوب نیز انصراف داده‌اند؛ بنابراین اگر شیرین‌زاد انصراف داده‌اند، حمید رسایی عضو ناظر مجلس هستند.» پس از این معاونت قوانین که نظر نهایی را در چنین مواردی می‌دهد توضیحات نیکزاد را رد و اعلام کرد: «انصراف باید قبل از رای‌گیری و به صورت کتبی تسلیم هیات رییسه می‌شد تا رای‌گیری برای وی انجام نمی‌گرفت. پس از برگزاری انتخابات چنانچه فرد منتخب قصد انصراف از عضویت داشته باشد باید به صورت مکتوب استعفای خود را به هیات رییسه مجلس اعلام کند و فرایند انتخابات جدید طبق قانون انجام شود.» به این ترتیب شیرین‌زاد همچنان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات است و در صورت وجود امکان استعفا باید انتخاباتی داخلی دیگری برگزار شود.

شکست پشت شکست؛ از هیات رییسه مجلس تا هیات نظارت بر مطبوعات

رسایی پیش از شکست در انتخاباتی که فقط یک رقیب داشت در انتخابات هیات رییسه کمیسیون فرهنگی نیز موفق نبود. او تلاش داشت تا جای مرتضی آقاتهرانی را بگیرد و بر کرسی ریاست این کمیسیون تکیه بزند. کمیسیونی که جمعی از نمایندگان جبهه پایداری در آن جای دارند. در نهایت رسایی فقط ۵ رای داشت و رقابت را به آقاتهرانی واگذار کرد. کمی به عقب‌تر بازگردیم. رسایی حتی قصد داشت که در انتخابات هیات رییسه مجلس نیز جایگاهی برای خود کسب کند. او که با حدود ۴۸۰ هزار رای به عنوان نفر سوم تهران به مجلس راه پیدا کرده بود، پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه فقط ۳۵ رای داشت و نفر پنجم از شش نفر شد. 


با وجود همه این شکست‌های سیاسی، رسایی همچنان صدای بلندی دارد و حتی به رییس‌جمهور توصیه کرده در انتخاب محمدجواد ظریف، معاون راهبردی خود تجدیدنظر کند. 

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی