شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۸۰۱۹

چین برای خرید نفت از ایران آماده می‌شود

چین برای خرید نفت از ایران آماده می‌شود
پالایشگاه‌های مستقل چین برای افزایش خرید نفت خام آماده شده‌اند؛ زیرا می‌خواهند از سهمیه‌های واردات خود قبل از انقضای آنهادر کمتر از سه ماه دیگر استفاده کنند. به گفته بلومبرگ ایران نیز می‌تواند از مقاصدی باشد که در این موج خرید منتفع شود.

این امر به احتمال زیاد تقاضا برای نفت خام قابل تحویل را افزایش می‌دهد؛ مانند نفت ESPO روسیه از شرق دور که حمل آن کمتر از یک هفته طول می کشد. پردازنده های مستقل چینی، همچنین به عنوان قوری شناخته می شوند، معمولاً به دنبال استفاده از سهمیه هستند تا بتوانند در سال آینده برای حجم های مشابه درخواست کنند. اگر آن‌ها نفت ESPO را بخواهند باید هزینه کنند. در حالی که قیمت‌ها در آخرین معاملات کمی کمتر از معاملات قبلی بود، اما هنوزنزدیک به بالاترین میزان در 21 ماه گذشته هستند.

 

معامله‌گران می‌گویند این امر به احتمال زیاد باعث می‌شود تا پالایشگران دیگر گریدهای خاورمیانه را در نظر بگیرند یا حتی نفت تحریم‌شده ایران را که در نفتکش‌ها روی آب‌های آسیا ذخیره شده است. میلیون‌ها بشکه نفت خام شامل نفت ایران در خارج از چین و اطراف سنگاپور و مالزی شناورند و همچنین بخشی نیز در مخازن ذخیرهشده‌اند که پالایشگاه‌ها می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.(به گفته معامله‌گرانی که نخواستند نامشان فاش شود). در بازار نقدیاکنون محموله‌هایی که در ماه دسامبر بارگیری می‌شوند معامله می‌شود.

 

معامله‌گران می‌گویند برخی از این پالایشگاه‌ها می‌توانند نفت‌های خلیج فارس مانند عمان و زکوم علیا را در نظر داشته باشند. با اینحال، یک کشتی نفت از منطقه معمولاً حدود سه هفته طول می‌کشد تا به چین برسد که به عدم اطمینان در مورد اینکه آیا می‌توان آنها را تاقبل از پایان سال تحویل گرفت، اضافه می‌کند.

 

شرکت شیمیایی ملی چین (معروف به ChemChina) در آخرین قرارداد با ESPO دو محموله را خریداری کرد که در نیمه دوم دسامبربارگیری می‌شوند. پالایشگاه‌های مستقل حدود یک چهارم ظرفیت کل پالایش نفت چین را به خود اختصاص می‌دهند و این موج خریدمی‌تواند در کوتاه‌مدت تقاضای اضافی را برای بازار نفت و آن هم در میانه بحران کنونی انرژی در جهان ایجاد کند.

منبع خبر : بلومبرگ
منبع: بلومبرگ
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

دبیر جدید شورای مناطق آزاد کشور کیست؟ | شورای عالی مناطق آزاد، از سال ۶۹ تا امروز

ادعای رسانه عبری درباره حمله نظامی اسرائیل به عراق

ادعای کیهان: اصلاح‌طلبان پزشکیان را برای ابلاغ نکردن قانون حجاب، تحت فشار قرار داده‌اند

شهادت سعید عطاالله علی، از فرماندهان حماس در لبنان به همراه همسر و دو فرزندش

واکنش عضو ارشد حماس به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه

واکنش ترامپ به اظهارات بایدن درباره عدم حمایت از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران

 متوسط مصرف روزانه بنزین تهران چقدر است؟

علی ربیعی دستیار اجتماعی رییس‌جمهور شد

جدیدترین قیمت اجاره‌بها در غرب تهران

توضیحات سفیر ایران در لبنان درباره انفجار پیجرها

ترکیب شورای عالی فضای مجازی و دست برتر دولت پزشکیان برای رفع فیلترینگ

پیشنهاد روزنامه اقتصادی به دولت چهاردهم برای اصلاح قیمت بنزین

جنگ می شود یا نه؟!

بعضی از کسانی که خود را انقلابی می‌دانند، انقلابی‌های گلخانه‌ای‌اند!

پیشنهاد سردبیر
زندگی