سمند EF۷ دوگانه سوز با دو میلیون افزایش نسبت به روز گذشته به ۳۴۰ میلیون تومان رسید. دنا تیپ یک و تندر ۹۰، پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب ۲۵۵ و ۴۰۵ میلیون تومان به فروش رسیدند. رانا LX با سه میلیون افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۴۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دندهای با همین نرخ افزایش به ۳۵۸ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۴۰۵ هم امروز با افزایش سه میلیون تومانی از ۲۶۵ میلیون تومان گذشت.
قیمت محصولات سایپا امروز یکشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰ نسبت به روز گذشته افزایشی یک تا سه میلیونی را تجربه کرد. کوئیک دندهای با یک میلیون افزایش به ۱۹۶ میلیون تومان رسید. پراید ۱۱۱ با دو میلیون افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۷۸ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ هم امروز یک میلیون تومان افزایش یافت و به ترتیب ۱۶۱ و ۱۵۱ میلیون تومان بود. ساینا هم با سه میلیون افزایش امروز به ۱۸۶ میلیون تومان رسید.
وانت آریسان ارزانترین خودرو تولیدی ایرانخودرو در بازار آزاد محسوب میشود و در دسته وانتهای تککابین قرار میگیرد. ارزانترین خودرو سواری تولید شده ایرانخودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU۵ از نظر پیشرانه با خودروهای ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایرانخودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزانترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب میآیند. در سوی مقابل گرانترین خودرو داخلی ایرانخودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است.
دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF۷ توربو بهره میبرد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایرانخودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گرانقیمت ایرانخودرو به شمار میرود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزانترین محصول ایرانخودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدلهای مونتاژی ایرانخودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گرانتر از یک میلیارد قرار میگیرد.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟