شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۲۶

آغاز ثبت و صدور چک‌های جدید با پیامک

صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک‌های جدید از امروز می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، نسبت به «ثبت»، «تایید دریافت»، «انتقال»‌، «استعلام» و همچنین «معرفی شماره تلفن همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک به نام فرد» اقدام کنند.

بانک مرکزی اعلام کرد که در راستای تسهیل دسترسی به خدمات چک‌های جدید بنفش‌رنگ برای مشتریان شبکه بانکی، امکان «ثبت»، «تایید دریافت» و «انتقال» تا سقف مبلغی ۱۵۰ میلیون ریال را از طریق پیامک فراهم کرد.

همچنین امکان انواع استعلام بدون سقف مبلغی برای اطلاع از وضعیت چک و صادرکننده چک نیز با استفاده از ارسال پیامک فراهم شده است.

از دیگر مزایای سامانه پیامکی، «معرفی شماره تلفن همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک به نام فرد» است. پس از ثبت شماره تلفن همراه در سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، هر زمان چکی در وجه فرد صادر شود، پیامک ثبت چک برای وی ارسال می‌شود.

پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل‌بانک، برنامک‌های موبایلی، شعب و خودپردازهای بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و در حال حاضر، امکان انجام فرآیندهای مرتبط با چک از طریق پیامک نیز به این موارد افزوده شده است. 

یادآور می‌شود به موجب «قانون اصلاح قانون صدور چک» صادرکننده چک‌های جدید بنفش‌رنگ، موظف به ثبت سیستمی مندرجات چک شامل «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» در سامانه صیاد می‌باشد و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید از ثبت سیستمی چک به نفع خود اطمینان حاصل کرده و پس از تطبیق مندرجات چک با اقلام اطلاعاتی ثبت شده در سامانه صیاد، نسبت به تایید یا عدم تایید آن اقدام ‌کند. انتقال چک نیز صرفا از طریق سامانه صیاد امکان‌پذیر است. در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد و تائید آن توسط ذی‌نفع، بانک، امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

معاون شورای سیاسی حزب الله: زمانی که آتش‌بس برقرار شود، همه چیز را بررسی کرده و موضع خود را اعلام خواهیم کرد

لاریجانی: ترجیح ایران و عقلای منطقه این است که منطقه دچار بحران نشود

عراقچی: آتش‌بس باید به طور همزمان در لبنان و غزه باشد

بایدن: اگر جای اسرائیل بودم، به گزینه‌های دیگری جز حمله به تاسیسات نفتی ایران فکر می‌کردم

مقام معظم رهبری: اقدام درخشان نیروهای مسلح در مجازات رژیم صهیونیستی کاملاً قانونی و مشروع بود/ در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم/ در آینده اگر لازم شد، باز هم انجام خواهد گرفت

مصاف دیدنی زنان قایقران در دریاچه آزادی

آنان که به دنبال احمد رفتند...

سن ابتلای اچ‌پی‌وی به ۱۶ سالگی رسید!

شاه گفت: چرا که نه؟

فریب‌‌خبرها به نفع کیست؟

همه پسران آیت‌الله خامنه‌ای در یک قاب

بیانیه انجمن دوستی ایران و سوریه بمناسبت عملیات وعده صادق ۲ و حمله ایران به اسرائیل

موساد، غیرنظامیان را سپر انسانی کرده است؟!

رقصی چنین میانه‌ی میدانم آرزوست...

پیشنهاد سردبیر
زندگی