شنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ 24 August 2024
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۷۴۴۳

فروش میلیون‌ها دلار سلاح شرکت وابسته به امارات به اسرائیل

فروش میلیون‌ها دلار سلاح شرکت وابسته به امارات به اسرائیل
یک شرکت دولتی در صربستان که روابطی چندین ساله با امارات دارد، در بحبوحه جنگ در غزه میلیون‌ها دلار سلاح به رژیم صهیونیستی فروخته است.

برپایه گزارش بالکان اینسایت؛ در سال ۲۰۲۴ دلال سلاح دولتی صربستان به نام « Yugoimport-SDPR» دست‌کم ۱۷.۱ میلیون دلار سلاح به رژیم صهیونیستی فروخته و با هواپیماهای نظامی و مسافربری به اراضی اشغالی فرستاده است.

اما فروش تسلیحات صربستان، افزون‌بر دیگر نقاط جهان، به کشورهای خاورمیانه نیز بوده است. پس از بحران جهانی، صربستان در سال ۲۰۱۳ میلیاردها دلار از امارات وام گرفت.

همان سال، دو کشور از نخستین توافق تسلیحاتی ۲۱۴ میلیون دلاری خود رونمایی کردند که شامل صادرات نفربرهای مسلح به امارات و ساخت مشترک موشک هدایت شونده سطح به سطح بود.

امارات نیز سرمایه‌گذاری چشمگیری در صربستان انجام داد، اگرچه دولت صربستان اکنون قرار است سهام اماراتی این شرکت دولتی را بخرد.

صربستان همچنان به توافق‌های تسلیحاتی خود با امارات ادامه می‌دهد. سال ۲۰۲۲، صربستان یک توافق با محمد بن زاید- که آن زمان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات بود-، امضا کرد که شامل فروش مقادیر قابل توجهی مهمات به این کشور حوزه خلیج‌فارس می‌شود.

به‌تازگی هم امارات به همراه عربستان و قطر سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در صنعت گردشگری صربستان داشته که از طریق یک صندوق مالی مرتبط با جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شده است.

سال ۲۰۱۸، Balkan Insight گزارش داد که شرکت اسلحه‌سازی Krusik صربستان، که ارتباط نزدیکی با SDPR دارد، مین‌های کالیبر ۶۰، ۸۰ و ۱۲۰ میلی‌متری را همراه با نارنجک با قیمت‌های بسیار پایین به یک شرکت سعودی فروخته است.

تارنمای روزنامه‌نگاری تحقیقی، Arms Watch، بعدا دریافت که سلاح‌های صربستان به دست گروه داعش در یمن رسیده است. 

ائتلاف به رهبری سعودی و امارات هزاران حمله هوایی به یمن انجام دادند؛ و نتوانستند حوثی‌ها را از بین ببرند؛ اما حملات آنها به کشته شدن هزاران غیرنظامی و یک بحران بزرگ انسانی در یمن انجامید.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

روایت یک منبع امنیتی از علت حادثه سقوط بالگرد مرحوم رئیسی/ حدود ۳۰ هزار نفر پس از این حادثه مورد آنالیز امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته‌اند

عضو هیئت مدیره واردکنندگان موبایل: از زمان انتشار نامه‌ تعرفه ۹۶ درصدی، ثبت سفارش همه مدل‌های آیفون متوقف شده

رئیس‌جمهور و اژه‌ای دیدار کردند / رئیس قوه قضائیه: رای بالا به کابینه چهاردهم پشتوانه بسیار خوبی برای دولت شد

شینا انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شد

مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور شد

نسل جوان آمریکا ترامپ را دوست دارد یا هریس؟

کد ۱۹؛ اسم رمز ردشدگان گزینش | گفتند چون آستین کوتاه می‌پوشی نمی‌توانی معلم شوی!

ارائه خدمات رایگان برای دارندگان خودرو جک J4 (+جزئیات کامل)

استراتژی جذب انبوه مهاجرانِ «ظاهرا» قانع!

آذری جهرمی: فعل و انفعالات سیاسی این روزها، به معنای حذف یک جریان سیاسی از سپهر کشور نیست / تجربه خالص سازی حداقل در سه سال گذشته نشان داد که تفکر حذفی راه به جایی نمی‌برد

ستار هاشمی در اولین روز کاری‌اش در وزارت ارتباطات: باید برای مسئله فیلترینگ چاره‌اندیشی کرد / وضعیت موجود قابل قبول نیست

وزیر سابق ارتباطات: از مردم طلب حلالیت می‌کنم

عراقچی: به شرط کنار گذاشتن رویکرد خصمانه و تلاش برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها، به دنبال مدیریت تنش‌ها با واشنگتن و بازسازی روابط با کشور‌های اروپایی خواهیم بود

مهم نیست چه کسی وزیر امور خارجه باشد؟!

پیشنهاد سردبیر

دولت مسعود پزشکیان با شعار وفاق ملی از مجلس رای اعتماد گرفت

بیا به صلح من امروز؛ از برای تو ایران...

فراز گزینه‌های حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند

چه کسی به جای بایدن به مصاف ترامپ می رود؟

«فراز» لایحه اصلاح قوانین مدنی تابعیت ایران را بررسی می‌کند:

هدیه دقیقه نودی دولت سیزدهم به افغان ها: ۱۰۰ میلیون بده تابعیت ایرانی بگیر!

زندگی