جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۸۶۹۱

 دکترین «کامالا هریس»؛ نگاهی به دیدگاه‌های سیاست خارجی نامزد دموکرات‌ها / قسمت سوم: سیاست بازرگانی

 دکترین «کامالا هریس»؛ نگاهی به دیدگاه‌های سیاست خارجی نامزد دموکرات‌ها / قسمت سوم: سیاست بازرگانی
«کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، در دوران حضور خود در سنا و همچنین در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به عنوان یک متخصص تجارت شناخته نمی‌شد. با این حال، او همواره از سیاست‌های تجاری حمایت کرده که بر سه محور اصلی کارگران، محیط زیست و هوشمندی اقتصادی تمرکز دارد.

این رویکرد «هریس» در تضاد با سیاست‌های تجاری «دونالد ترامپ» و معاون او، سناتور «جی.دی ونس» قرار دارد. هریس به طور مداوم از تعرفه‌های اعمال شده توسط «ترامپ» انتقاد کرده و آن‌ها را به عنوان مالیات‌های اضافی بر دوش کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی معرفی می‌کند. او معتقد است که این تعرفه‌ها منجر به فشار اقتصادی و تلافی‌جویی از سوی شرکای تجاری می‌شود. با این وجود، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کنونی، بسیاری از تعرفه‌های «ترامپ» را حفظ کرده و تعرفه‌های جدیدی را برای حمایت از بخش‌های حیاتی اقتصاد ایالات متحده اعمال نموده است.

«هریس» در مورد توافق‌های تجاری نیز مواضع پیچیده‌ای دارد. او به شدت مخالف توافق نفتا (NAFTA) و نسخه بازبینی شده آن که توسط «ترامپ» ارائه شد، بوده و دلیل این مخالفت را عدم وجود ضمانت‌های کافی برای حمایت از کارگران و محیط زیست عنوان کرده است. همچنین، او با توافقنامه تجاری ترانس پاسیفیک که توسط «باراک اوباما» امضا و سپس توسط ترامپ لغو شد، مخالف بوده است.

مانند بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، «هریس» چین را به سرقت مالکیت معنوی و اقدامات تجاری ناعادلانه متهم می‌کند. با این حال، او به ضرورت همکاری با پکن در مسائل منطقه‌ای و جهانی، از جمله بحران کره شمالی و تغییرات اقلیمی، نیز اذعان دارد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی