جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۹۰۷۲

 مواضع و عملکرد کامالا هریس در زمان دادستانی کالیفرنیا

 مواضع و عملکرد کامالا هریس در زمان دادستانی کالیفرنیا
کامالا هریس، در دوران خدمت خود به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، اقدامات و مواضع قابل توجهی را اتخاذ کرد که تأثیرات قابل توجهی بر روی جامعه و نظام قضایی ایالت داشت.

طبق گزارش FBI، هریس در چهار سال اول دادستانی خود عملکرد مثبتی داشت و موفق شد میزان جرایم خشونت‌آمیز را بیش از ۱۰ درصد ایالت کالیفرنیا کاهش دهد. با این حال، در سال ۲۰۱۶، این آمار به بالاترین میزان خود یعنی ۴۴۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید.

یکی از تصمیمات جنجالی هریس عدم پیگیری اعدام فردی بود که به قتل یک افسر پلیس در سانفرانسیسکو محکوم شده بود. این اقدام باعث خشم جامعه پلیسی شد و منجر به عدم حمایت انجمن‌های پلیسی از او گردید.

هریس در سال ۲۰۱۱ از قانونی حمایت کرد که والدین کودکانی که بیش از حد غیبت می‌کنند را به زندان تهدید می‌کرد. او بعدها توضیح داد که هدفش تهدید والدین نبوده بلکه صرفاً قصد هشدار دادن به آن‌ها را داشته است.

در دوران دادستانی، هریس بیش از ۱۵۰۰ نفر را به خاطر مسائل مربوط به ماریجوانا به زندان فرستاد. این اقدام باعث شد تا او لقب "کامالا پلیس" را به خود بگیرد. با این حال، او بعداً تغییر موضع داد و از قانونی شدن مصرف ماریجوانا حمایت کرد.

 منبع: Axios

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی