جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۹۳۴۸

آمریکا ۳.۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل اختصاص داد

آمریکا ۳.۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل اختصاص داد
ایالات متحده آمریکا مبلغ ۳.۵ میلیارد دلار برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت آمریکا به اسرائیل اختصاص داده است. این اقدام چند ماه پس از تصویب این بودجه توسط کنگره به عنوان بخشی از لایحه تأمین مالی تکمیلی ۱۴.۱ میلیارد دلاری در آوریل ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

به گزارش منابع آگاه، این کمک مالی به اسرائیل اجازه می‌دهد تا تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکایی را خریداری کند. گفته می‌شود این تسلیحات طی چند سال آینده به تل‌آویو تحویل داده خواهند شد. تصمیم برای آزادسازی این بودجه در شرایطی اتخاذ شده که تنش‌ها میان اسرائیل و ایران به شدت افزایش یافته است. اخیراً، اسرائیل متهم به ترور رهبران ارشد حماس و حزب‌الله در تهران و بیروت شده است.

هرچند انتقال فوری این مبلغ به اسرائیل صورت نخواهد گرفت، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که پنتاگون می‌تواند به سرعت تجهیزات نظامی از انبارهای خود در اختیار اسرائیل قرار دهد.

 همزمان با این تحولات، کاخ سفید تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای کاهش تنش در منطقه افزایش داده است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، گفتگوهای متعددی با همتای اردنی خود داشته و خواستار برقراری آتش‌بس شده است. ایالات متحده همراه با مصر و قطر نیز بیانیه‌ای مشترک صادر کرده‌اند که در آن خواستار آتش‌بس فوری در غزه و تضمین آزادی گروگان‌ها شده‌اند.

منبع: CNN

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی