جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۹۹۰۱

آنتونی بلینکن در تل‌آویو: این احتمالاً بهترین و شاید آخرین شانس برای آتش‌بس در غزه است

آنتونی بلینکن در تل‌آویو: این احتمالاً بهترین و شاید آخرین شانس برای آتش‌بس در غزه است
«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده،، صبح روز دوشنبه در تل‌آویو با رئیس‌جمهور اسرائیل، «اسحاق هرتزوگ»، دیدار کرد. «بلینکن» قرار است در ادامه با نخست‌وزیر «بنیامین نتانیاهو» و وزیر دفاع «یوآو گالانت» نیز ملاقات کند.
نویسنده
زهرا غفوری

در دیدار با «هرتزوگ»، بلینکن اظهار داشت: «این یک لحظه تعیین‌کننده است، احتمالاً بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها، برقراری آتش‌بس و هدایت همه به مسیری بهتر برای صلح و امنیت پایدار. » او اذعان کرد که این زمان برای اسرائیل "دشوار" است و نگرانی‌هایی درباره حملات احتمالی از سوی ایران، حزب‌الله و منابع دیگر وجود دارد.


«بلینکن» تأکید کرد که "هیچ‌کس نباید اقداماتی انجام دهد که بتواند این روند را مختل کند" و هشدار داد که درگیری ممکن است به دیگر مناطق گسترش یابد.


«بلینکن» پس از دیدارهایش در اسرائیل، روز سه‌شنبه به مصر سفر خواهد کرد. مصر و قطر به همراه ایالات متحده بر روی "پیشنهاد میانجی‌گری" کار می‌کنند که روز جمعه به هر دو طرف با امید به رسیدن به توافق آتش‌بس و توافق گروگان‌ها تا پایان این هفته ارائه شد.


مسئولان حماس در آخر هفته اخیر، خوش‌بینی ایالات متحده و سایر مذاکره‌کنندگان را نسبت به احتمال دستیابی به توافق رد کردند و اسرائیل را به تلاش برای خنثی کردن تلاش‌های میانجی‌گران و تغییر شرایط به‌منظور به تأخیر انداختن توافقات متهم کردند. یکی از نقاط اصلی اختلاف، پافشاری اسرائیل بر حفظ حضور نظامی در کریدور فیلادلفیا بین مصر و غزه است، در حالی که حماس خواستار خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه شده است.


«بلینکن» روز یکشنبه با شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، گفتگو کرد. به گفته «ویدانت پاتل»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، این دو درباره تلاش‌ها برای نهایی کردن توافق آتش‌بس، نقش عربستان سعودی در ادامه جریان کمک‌های انسانی به غزه و نگرانی‌ها درباره حوثی‌ها، گروه شورشی وابسته به ایران، بحث کردند.


بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز جنگ، حداقل ۴۰,۰۹۹ نفر در غزه کشته شده و ۹۲,۶۰۹ نفر زخمی شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرده است که اکثر کشته‌شدگان زنان و کودکان هستند. در مقابل، اسرائیل تخمین می‌زند که در حمله حماس در ۷ اکتبر حدود ۱,۲۰۰ نفر کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند. همچنین، اسرائیل اعلام کرده که از آغاز عملیات نظامی خود در غزه، ۳۳۱ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

منبع:واشنگتن پست

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی