شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ 14 September 2024
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۰۵۲۲
دولت و دستگاه قضایی برای تحقیقات ورود کردند:

دستور رییس‌جمهوری برای پیگیری پرونده مرگ سیدمحمد میرموسوی

رییس‌جمهوری دستور پیگیری صادر کرده، هیات حقوق شهروندی استان گیلان به لاهیجان رفته و پنج مامور نیروی انتظامی با دستور دادستان لاهیجان بازداشت شده‌اند. این آخرین خبرها از مرگ پرابهام یک متهم در استان گیلان است.

میرموسوی

 متهم ۳۶ ساله که سیدمحمد میرموسوی نام داشت و گفته شده که ۳ شهریور در پی یک نزاع بازداشت شده است. پس از ورود رییس‌جمهور و دادستانی فرمانده نیروی انتظامی نیز دستور ویژه رسیدگی به این موضوع را صادر کرده است. در دستور ویژه سردار رادان آمده که به این حادثه که در پاسگاه روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان رخ داده رسیدگی شود. گفته شده که تیم تخصصی بازرسی کل فراجا از هفتاد و دو ساعت گذشته در محل حادثه حضور پیدا کردند. 

البته منابع رسمی از محل دقیق بازداشت او خبری منتشر نکرده‌اند. میرموسوی تحت بازداشت فوت کرده اما مشخص نیست که دقیقا چه زمانی و چگونه او جان خود را از دست داده است. اعلامیه‌ای که از مراسم او منتشر شده مربوط به مجلس «سوم و هفتم» است که تاریخ برگزاری آن ۶ شهریور ذکر شده است. موضوعی که نشان می‌دهد میرموسوی ۳ شهریور جان خود را از دست داده. در کنار تصاویر اعلامیه مراسم ختم، فیلمی هم از بدن عریان میرموسوی هنگام «غسل میت» منتشر شده است. این تصاویر نشان می‌دهد که پشت کمر میرموسوی پر از جای ضربات متعدد و خونی است.

دستور رییس‌جمهوری برای پیگیری پرونده مرگ سیدمحمد میرموسوی

دستور رییس‌جمهور برای بررسی ابعاد حادثه و گزارش به هیات وزیران

مسعود پزشکیان رییس‌جمهوری به اسکندر مومنی وزیر کشور دستور تشکیل و اعزام کمیته‌ای به لاهیجان برای بررسی جوانب حادثه را صادر کرده است. به گزارش خبرگزاری «ایسنا» الیاس حضرتی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفته که رییس‌جمهور دستور داده نتیجه بررسی این کمیته در اسرع وقت به هیات وزیران اعلام شود.
پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انقلاب نیز از اعزام هیات حقوق شهروندی استان گیلان به لاهیجان برای تحقیقات و بررسی‌های دقیق قضایی خبر داده بود. ابراهیم انصاری صبح امروز با اشاره به فوت متهمی تحت نظر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان از بررسی موضوع و حضور در محل وقوع حادثه خبر داده و با اشاره به تعیین بازپرس ویژه برای این پرونده گفته است که در اینباره «برای پنج نفر از افسران نیروی انتظامی قرار بازداشت موقت صادر شده است. مهدی کشت‌دار مدیرعامل خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه نیز خبر بازداشت این پنج مامور به دستور دادستان در پستی در شبکه ایکس منتشر کرده است.

افکارعمومی در انتظار جزییات پرونده

اطلاعات دقیق از جزییات این خبر هنوز منتشر نشده است. برخی رسانه‌های محلی گزارش دادند میرموسوی، اهل روستای سیدمحله از توابع بخش رودبنه لاهیجان بوده. همچنین برخی از این رسانه‌ها مدعی شدند که افرادی که پیکر میرموسوی را شست‌وشو می‌دادند از وجود علائم ضرب‌وشتم و حتی سوراخ در دو نقطه از بدن او خبر داده‌اند. در چنین شرایط مبهمی، افکارعمومی در انتظار جزییات این حادثه است. نگاهی به حوادث مشابه پیشین نشان می‌دهد که شفافیت در اطلاع‌رسانی و رسیدگی به پرونده می‌تواند به مطالبات افکارعمومی و جامعه پاسخ دهد.   
 

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا اعلام شد

هوای تهران آلوده است/ این گروه از شهروندان در خانه بمانند

کسب رتبه 162 بانک پاسارگاد در میان 1000 بانک برتر جهان، افتخاری بی سابقه در نظام بانکی کشور

پشت پرده اصرار پزشکیان برای سفر به اربیل و سلیمانیه / اهمیت این سفر چه بود؟

کرباسچی: پزشکیان تعهدی به هیچ یک از احزاب اصلاح‌طلب نداده

ویدیو؛ لحظه فوت هوادار ملوان در بازی با سپاهان

مسکو: اتهام ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی، بهانه‌ غرب جهت ارائه مجوز حمله به خاک روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای فروش موشک بالستیک ایران به روسیه:اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی مبتنی‌ بر اطلاعات غلط، پرهیز کند/ وضع تحریم با پاسخ ایران روبه‌رو خواهد شد

بازی های خانگی سپاهان بدون تماشاگر شد

اعلام نگرانی بایدن و نخست‌وزیر بریتانیا درخصوص ارسال تسلیحات از سوی ایران به روسیه

می‌نویسند کمیسیون فرهنگی؛ بخوانید قرارگاه جبهه پایداری/  در دنیای کمیسیون فرهنگی و قضایی و حقوقی مجلس چه خبر است؟

قیمت جدید دام زنده؛ امروز ۲۴ شهریور اعلام شد

مهدی فضائلی، عضو دفتر رهبری خطاب به پزشکیان: واژه وفاق را محدود کنید

جدیدترین اظهارات فرزند اسماعیل هنیه درباره ترور پدرش در تهران

پیشنهاد سردبیر
زندگی