جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۸۱۰۴۸

 نبرد خانوادگی در امپراتوری رسانه‌ای «مرداک»

 نبرد خانوادگی در امپراتوری رسانه‌ای «مرداک»
اختلافات خانوادگی در امپراتوری رسانه‌ای «رابرت مرداک»، سرمایه‌دار یهودی آمریکایی معروف، به دادگاه کشیده شده است. «مرداک» ۹۳ ساله قصد دارد تغییراتی در یک صندوق امانی غیرقابل فسخ ایجاد کند تا پسر ارشدش، «لاکلان»، بتواند کنترل دارایی‌های کلیدی از جمله فاکس نیوز و وال استریت ژورنال را در اختیار بگیرد.

این اقدام با مخالفت سه فرزند دیگر «مرداک»، یعنی «جیمز»، «الیزابت» و «پرودنس»، مواجه شده که خواستار حقوق رأی مساوی برای تمامی فرزندان هستند. این اختلاف در جلسه محرمانه دادگاهی در رنو، نوادا، که هفته آینده برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ریشه این اختلافات خانوادگی به اختلافات سیاسی در امپراتوری رسانه‌ای مرداک‌ها برمی‌گردد. «لاکلان»، که از سال ۲۰۲۳ ریاست فاکس کورپوریشن را بر عهده دارد، با دیدگاه‌های محافظه‌کارانه پدرش همسو است. در مقابل، «جیمز» و دیگر فرزندان «مرداک» ترجیح می‌دهند مسیر میانه‌روتری را در پیش گیرند و به کمپین‌های دموکرات‌ها کمک مالی کرده‌اند. نگرانی اصلی «مرداک» پیر این است که عدم اتحاد میان فرزندانش می‌تواند بر مسیر استراتژیک شرکت‌های رسانه‌ای تأثیر منفی بگذارد. تغییرات مورد نظر «مرداک» در صندوق امانی، قدرت تصمیم‌گیری را در دست «لاکلان» متمرکز می‌کند.

فاکس نیوز که یکی از رسانه‌های مهم محافظه‌کار آمریکاست، روابط نزدیکی با «دونالد ترامپ» دارد. این شبکه اخیراً با پرداخت ۷۸۷.۵ میلیون دلار، پرونده قضایی مربوط به ادعاهای نادرست درباره تقلب در انتخابات را حل و فصل کرده است. نبرد قانونی برای کنترل امپراتوری رسانه‌ای «مرداک» توجه رسانه‌های بزرگ خبری را جلب کرده و آنها خواستار شفافیت بیشتر در این روند دادرسی هستند.

 منبع:NY Times

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی