شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ 21 September 2024
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۱۵۳۷

تایوان در پرونده انفجار پیجرهای لبنان، از دو نفر بازجویی کرد

تایوان در پرونده انفجار پیجرهای لبنان، از دو نفر بازجویی کرد
 تایوان در پرونده انفجار پیجرها در لبنان از دو نفر بازجویی کرده است.

فرانس۲۴ نوشت: درحالیکه مقامات تایوانی همچنان اصرار دارند که پیجرهای منفجر شده در لبنان منشا تایوانی ندارند، دادستانی این جزیره امروز جمعه  اعلام کرد از دو نفر در رابط با همین پرونده بازجویی صورت گرفته است.

پس از انفجار صدها پیجر و بی‌سیم در سراسر لبنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که منجر به کشته شدن حداقل ۳۷ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۳۰۰۰ نفر شد، سؤالات و گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه این دستگاه‌ها از کجا آمده و چگونه به دست عوامل اسرائیل آلوده شده‌اند افزایش یافته است.

با اینکه تایوان مدعی است ارتباط خود را با شرکتی که این پیجرها را تولید کرده قطع نموده اما نیویورک تایمز این هفته به نقل از مقامات آمریکایی و دیگر مقامات ناشناس گزارش داد که اسرائیل، مواد منفجره را در محموله پیجرهای شرکت گولد آپولو تایوان وارد و سپس در آنها جاسازی کرده است.

با این حال رییس این شرکت تایوانی هرگونه دخالت در این موضوع را رد و مسئولیت را متوجه یک شرکت مجارستانی کرده است. دفتر دادستانی منطقه شیلین تایپه روز جمعه در بیانیه ای گفت: کشور ما این پرونده را بسیار جدی می گیرد. به همین خاطر از رییس شرکت گولد آپولو و یکی از عوامل شرکت همکار – bac- تحقیقات صورت گرفته است. چهار مکان متعلق به این شرکت هم بازرسی شده است.

این دفتر گفت: «ما حقایق را در اسرع وقت روشن خواهیم کرد، از جمله اینکه آیا شرکت های تایوانی درگیر هستند یا خیر.

منبع:شفقنا

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی