سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ 08 October 2024
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۸۲۵۸۶

بازی چپ‌ها در زمین جریانات فاشیستی در موضوع مهاجران افغانی!

بازی چپ‌ها در زمین جریانات فاشیستی در موضوع مهاجران افغانی!
سخن آخر با دوستان چپ این است که اتفاقا شما دارید خواسته یا ناخواسته به جریانات فاشیستی خدمت می‌کنید. اگر مسئله افغانی‌ها در ایران با راه‌حل‌های منطقی، انسانی و درست حل نشود نه تنها بحران‌زا می‌شود که اتفاقا یک کارت بازی خیلی موثر در دست جریانات راست افراطی و فاشیستی برای تهییج افکار عمومی خصوصا در میان طبقات فرودست می‌شود و این‌جا تازه اول شکست چپ است.
نویسنده
فواد شمس

بازی چپ‌ها در زمین جریانات فاشیستی در موضوع مهاجران افغانی!

در کشور‌های اروپایی هم تجربه‌اش را داریم آن‌جا احزاب چپ مثلا در یونان (سیریزا) یا اسپانیا (پودموسب) به خاطر سردرگمی در انتخاب استراتژی درست برای سازماندهی موج مهاجرت شکست انتخاباتی خوردند. در ایران می‌تواند سناریو بدتر هم باشد. فقط مسئله انتخابات و رقابت سیاسی نباشد. اتفاقات بدتر رخ دهد.  


اکنون راست افراطی با ادبیات عامه‌پسند و عوام فریبانه جمعیت بزرگی از مردم ناراضی ایرانی خصوصا طبقات فرودست را پشت خودش بسیج می‌کند و مسئله افغان‌ها را هم بهانه‌ای می‌کنند برای اوج گیری حرکت‌های فاشیستی آینده. از آن طرف هم افغانی‌ها با توجه به تجربه تاریخی و عملی که در ایجاد جنگ و جدال داخلی دارند می‌توانند همچون یک ارتش ذخیره فاشیستی سریعا سازماندهی شوند و هراس آن می‌رود در شرایط فعلی غرب آسیا فرماندهی آنان دیگر حتی دست آمریکا هم نباشد مستقیم دست خود اسرائیل بیافتد. آن زمان چپ سانتیمانتال ما که خیلی هم شیک و «سلامت» است برای این سناریو احتمالی چه راهی دارد؟ سوریه جلوی چشممان هست! مطمئنا به جز چند حرف کلیشه‌ای و شعاری هیچ راه عملی برای مقابله با این خطر ندارند.  

برای جلوگیری از این سناریو هم چهارتا حرف سانتیمانتال در فضای مجازی توسط چپ‌نمایان هپروتی هیچ فایده‌ای ندارد باید راه‌حل واقعی برای مشکل واقعی داشت. تا دیر نشده!  

البته در انتها یک پیشنهاد هم برای عزیزان به اصطلاح چپ دارم که احتمالا به جز محافل و مهمانی‌های خودشان و کافه‌ها و نهایتا بوفه دانشگاه آن طرف‌تر نرفتند. پیشنهاد می‌کنم بروند وسط جمع افغانی‌ها چندتا حرف چپ بزنند تا نحوه برخورد این ارتش ذخیره فاشیست‌های بی‌کار با پیش‌زمینه شدیدا ضد سوسیالیستی و ضد مدرنیته را از نزدیک بشناسند. روی شناخت واقعی‌شان از دنیای جدی تاثیر خیلی خوبی دارد. همیشه روی زمین واقعیت راه بروید و تحلیل کنید.

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی