جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۴۰۱۲
به گفته رییس قوه قضاییه؛

مراجعه به دادگستری ها به میزان چهار میلیون کاهش یافت

مراجعه به دادگستری ها به میزان چهار میلیون کاهش یافت
رئیس قوه قضاییه گفت: در نتیجه افتتاح و عملیاتی شدن پروژه های فناورانه در دستگاه قضایی به میزان چهار میلیون مراجعه به دادگستری ها کاسته شده و این امر علاوه بر تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت سبب حفظ کرامت آنها نیز می‌شود و این امر از محوری ترین اهداف حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند است .

به گزارش فراز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه روز شنبه در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات و طرح‌های عمرانی قوه قضاییه با تبریک ایام با برکت میلاد امام رضا(ع) از همه دست اندرکاران جهش و تحول فناورانه در دستگاه قضایی قدردانی کرد و افزود: تحول به معنای شناسایی وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب است و باید تلاش شود در همه بخش‌ها فاصله بین این دو وضعیت تا حد ممکن کم شود تا مردم احساس کنند که عدالت  اجرا شده است.

وی ادامه داد: اقدامات فناورانه موجب تسهیل اجرای عدالت و حفظ کرامت مردم می شود و از موثرترین اقدامات دوران تحول است.

رئیسی با بیان به اینکه چهار میلیون از مراجعه مردم به دادگستری‌ها کاسته شده، اظهار داشت: در نتیجه افتتاح و عملیاتی شدن پروژه های فناورانه در دستگاه قضایی به میزان چهار میلیون مراجعه به دادگستری ها کاسته شده و این امر علاوه بر تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت سبب حفظ کرامت آنها نیز می‌شود و این امر از محوری ترین اهداف حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند است .

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه افزایش سرعت، دقت و شفافیت از ویژگی‌های کار فناورانه است، گفت: ۷۰ درصد سند تحول در راستای گسترش فناوری است؛ در واقع سند تحول سندی فناورانه پایه است که به موجب آن دسترسی به عدالت برای همگان تسهیل می‌شود .

وی افزایش تعامل الکترونیکی میان قوه قضاییه و سایر دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی را از نتایج و اهداف حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند دانست و افزود: باید از مراجعات زحمت آور برای مردم و همکاران کاسته شود.

برچسب ها:
ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی