پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۸۱۲۹۵
رئیس اداره حمل و نقل پلیس ترافیک شهری راهور فراجا در گفت و گو با فراز خبر داد:

آماده‌باش ۱۵ هزار پلیس راهور پیرامون مدرسه‌ها

طی طرح بازگشایی مدارس ما با حداکثر نیروی پلیس راهور حضور داریم تا حتما با تخلفات برابر قانون و بدون اغماض برخورد کنیم.
نویسنده :
سارا بقایی

کمتر از یک هفته به شروع ماه مهر و خوردن زنگ مدارس باقی نمانده است؛ روز‌هایی که بار دیگر خیابان‌ها در ابتدای صبح و نیمه روز مملو از دانش آموزان شده و به تبع آن ترافیک و افزایش حمل و نقل ناگزیر خواهد بود؛ ترافیکی که همین حالا و در روز‌های اخیر در تهران اوج گرفته و ارتباط مستقیمی با تب و تاب آماده شدن والدین و دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی جدید دارد.

 

بر این اساس مدیریت و کاهش ترافیک تهران در مهرماه که یکی از معضلات هرساله پایتخت نشینان است از جمله ضرورت های مدیریت شهری‌ست که روز گذشته در دویست و شصت و دومین جلسه اعضا شورای شهر با حضور رئیس این شورا مورد بررسی قرار گرفت و گزارش هایی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام ارائه شد.

یکی از سازمان‌هایی که مستقیما با تب ترافیک مهرماه درگیر و بی شک چاره ساز آن است پلیس راهور فراجاست که مستقیما در این عرصه نقش برجسته‌ای بازی می‌کند.

علی اکبر ملایی رئیس اداره حمل و نقل پلیس ترافیک شهری راهور فراجا دراین باره به فراز گفت: یکی از مشکلات ما در مهرماه افزایش تردد‌ها در سطح معابر کشور است؛ بر این اساس شاهدیم تهران که تا چند روز پیش خلوت بود دچار ترافیک سنگینی ناشی از خرید مدارس و شلوغی معابر شده است. به همین دلیل دو هفته ابتدایی بازگشایی مدارس در معابر درون شهری یکی از مهمترین دغدغه‌های پلیس راهور است. 

او افزود: ۵۵ هزار مدرسه در سطح کشور داریم که از این میزان مدارسی که در سطح معابر قرار دارند تعداد کمتری است و پلیس راهور در این ایام با حداکثر ظرفیت نیروی انسانی خود در صف و ستاد معابر را پوشش می‌دهد و تمام وقت در خدمت به دانش آموزان عزیز انجام وظیفه می‌کنند تا هم این عزیزان امنیت داشته باشند و هم خانواده هایشان به آرامش ذهنی و روانی برسند که فرزندانشان در تردد مسیر منزل تا مدرسه دچار مشکل نمی‌شوند و نیز ایمنی ایشان و ظرفیت حمل و نقل در کشور برای جابه جایی آنان در حد کافی باشد.

ملایی گفت: ما در پلیس راهور حدود ۱۵ هزار نفر نیروی خود را در محدوده مدارسی که در کنار معابر قرار دارند به صورت فیزیکی قرار خواهیم داد و این افراد چه به صورت پیاده، با موتور سیکلت و با خودرو مشغول خدمت رسانی خواهند بود.

او گفت: به دلیل افزایش تقاضای سفر در این روز‌ها با افزایش ترافیک روبرو هستیم؛ بر این اساس آیین نامه‌هایی از قبل ابلاغ شده مبنی بر این که شهرداری‌ها ظرفیت حمل و نقل عمومی خود را گسترش دهند تا مردم کمتر از خودرو‌های شخصی استفاده کنند؛ بحث شناور بودن ساعت کار کارکنان دولت به ادارات ابلاغ شده است تا در ساعاتی که پیک تراکم بازگشایی مدارس است، ترافیک به اوج نرسد.

ملایی افزود: برگزاری شورای ترافیک برای ایمنی دانش آموزان از جمله اقدامات پلیس راهور در ماه‌های گذشته بوده است؛ بر این اساس ما قبل از این که مدارس بازگشایی شوند از تیرماه به پلیسان راهور استان‌ها ابلاغ کردیم که با همکاری شهرداری‌ها و آموزش و پروش‌ها کارگروه‌هایی را تشکیل دهند که خروجی آن ایمن سازی (مباحثی، چون خط کشی و تابلو و ...) مدارسی باشد که در سطح معابر قرار دارند. ضمن این که تلاش شود تا رانندگان سرویس مدارس و سایر رانندگان حمل و نقل شهری و حتی والدین آموزش ببینند.

او گفت: از سوی دیگر طبق ماده یک بند ۱۷ آیین نامه راهنمایی و رانندگی با هماهنگی آموزش و پرورش، انجمن اولیا و شهرداری‌ها در جذب پلیس مدرسه اقدام کرده ایم؛ بر این اساس از دانش آموزانی که مهارت‌هایی بیشتر از سایرین دارند استفاده می‌شود تا این عزیزان در سطح معابر به کارگیری شوند تا در حین شروع و پایان فعالیت مدرسه نسبت به رانندگی صحیح و ثبت تخلفات با پلیس راهور همکاری کنند. این عزیزان می‌توانند رانندگان مختلفی که به دستور پلیس مدرسه توجه نمی‌کنند را اعمال قانون کنند و با کد ۲۰۱۹ و مبلغ صدهزار تومان رانندگان متخلف به دلیل عدم توجه به فرمان پلیس مدرسه جریمه می‌شوند.

ملایی گفت: پلیس مدرسه دانش آموزانی هستند که از سمت پلیس راهور آموزش دیده اند و لباس و پرچم دارند و رانندگان متخلف را ثبت شماره می‌کنند.

وی یکی از وظایف ذاتی پلیس برخورد با تخلفات هر وسیله نقلیه (اعم از موتور سیکلت یا خودرو) و به ویژه رانندگان پرخطر است و طی طرح بازگشایی مدارس ما با حداکثر نیروی پلیس راهوار حضور داریم تا حتما با تخلفات برابر قانون و بدون اغماض برخورد کنیم.  

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی