جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ 20 September 2024
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۷۹۷۷۲
صف‌آرایی موافقان و مخالفان کابینه در مجلس

در دومین روز جلسه بررسی وزرا چه گذشت؟ | این خبر به تدریج تکمیل می‌شود

در دومین روز جلسه بررسی وزرا چه گذشت؟ | این خبر به تدریج تکمیل می‌شود
سومین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم امروز، یکشنبه ۲۸ مردادماه با حضور ۲۲۸ تن از نمایندگان برگزار شد.

به گزارش فراز روز گذشته اولین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بود و مسعود پزشکیان رئیس جمهور برای دفاع از ترکیب کابینه و تشریح برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس حضور یافت و در دومین جلسه نوبت عصر هم نمایندگان صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند. در نشست علنی امروز صلاحیت وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی می‌شود.

 

ظفرقندی در مجلس از چه دفاع کرد؟

وزیر پیشنهادی بهداشت از تریبون مجلس گفت: «امروز آماده‌ام که با تمام توان و ظرفیت و تجربه تلاش کنم تا مردم به جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل نکنند. امروز آمده‌ام و آماده ورود به عرصه خطیری شده‌ام که با جان انسان‌ها مرتبط است. جمله «مردم به جز رنج بیماری نباید رنج دیگری را تحمل کنند» عصاره همه برنامه‌های حوزه سلامت است».

پذیرفتن وزارت در شرایط فعلی کشور تفاوتی با حضور در تیم‌های اضطراری زمان جنگ تحمیلی ندارد

محمدرضا ظفرقندی در دفاع از برنامه‌اش گفت: «می‌توانیم مهاجرت پزشکان و پرستاران را کم و نهایتا معکوس بکنیم. همین امروز موضوع مهاجرت در بخش پرستاری و پزشکی به صورت یک معضل جدی خود را نشان داده است؛ ما می‌توانیم این مهاجرت را کم و نهایتا معکوس بکنیم».

 

صف‌آرایی مخالفان ظفرقندی در پارلمان

ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، خطاب به قالیباف گفت: «چرا اجازه دادید صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که اساس مجلس و مردم سالاری دینی و مبانی جمهوری اسلامی را قبول ندارد؟ ظفرقندی معتقد است همه ۲۹۰ نماینده مجلس با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده اند. ما چطور شرایط او را بررسی کنیم که انتخاباتی که این نمایندگان از آن بیرون آمدند را قبول ندارد؟»

رییس مجلس در واکنش به این تذکر اعلام کرد: «صلاحیت همه ۱۹ وزیر پیشنهادی در دستگاه‌های ذی‌ربط تایید شده که به مجلس آمده‌اند؛ اما تشخیص با مجلس است».

مالک شریعتی، نماینده تهران در مخالفت با مواضع ظفرقندی گفت: «اگر انتخابات مشروعیت ندارد، چرا برای رأی اعتماد آمدید؟ اگر انتخابات را مهندسی‌شده و فاقد مشروعیت می‌دانید، چرا برای رأی اعتماد به مجلسی که آن را نامشروع می‌دانید، آمده‌اید؟ شریعتی تأکید کرد که رأی اکثریت، مشروعیت سیاسی را در نظام جمهوری اسلامی تعیین می‌کند و همه باید به آن احترام بگذارند. با همین ملاک که ملاک غلطی است، رأی اکثریت حجت است و مشروعیت سیاسی می‌بخشد. در نظام فکری رهبر انقلاب، آقای پزشکیان امروز با رأی ۲۶ درصد مردم، رئیس‌جمهور است و رئیس‌جمهور همه ما محسوب می‌شود و همه ما موظف به حمایت از ایشان هستیم. ما هیچ‌گاه نخواهیم گفت ایشان رئیس‌جمهور اقلیت است، در حالی که به شهید رئیسی گفتند رئیس‌جمهور اقلیت»

 

عراقچی در بهارستان چه گفت؟

عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت مسعود پزشکیان، در دفاع از برنامه‌اش در صحن علنی مجلس گفت: «نهراسیدن از قدرت‌های سلطه‌گر و حمایت همه جانبه از محور مقاومت و فلسطین اساس سیاست خارجی ایران است. استقلال، خودباوری، یاری مظلومان، نفی سلطه‌پذیری و سلطه‌گری، حسن همجواری با همسایگان، نهراسیدن از قدرت‌های سلطه‌گر و حمایت همه جانبه از محور مقاومت و فلسطین اساس سیاست خارجی ایران و رمز اقتدار و منزلت ماست».

او گفت: «اگر اروپا رفتارهای نادرست و خصمانه خود را کنار نگذارد سیاست ما مدیریت تخاصم خواهد بود نه رفع تخاصم! سیاست حسن همسایگی همچنان با سرعت پیش خواهد رفت. چین و روسیه و دیگر کشورهایی که در زمان تحریم همراه ما بودند و قدرت های نوظهور در اولویت  روابط خارجی دولت چهاردهم قرار دارند».

در رفع تحریم‌ها نه تعجیل خواهد شد نه به دام مذاکرات فرسایشی خواهیم افتاد

عراقچی در صحن علنی مجلس گفت: «سیاست ما متوجه خنثی‌سازی تحریم‌ها و همزمان تلاش برای رفع آنهاست. وزارت امور خارجه از تکلیف دیگر  خود برای برطرف کردن تحریم‌ها نیز غفلت نخواهد کرد. برای رسیدن به بهترین توافق تلاش خواهیم کرد. در هر مرحله فصل الخطاب مواضع قطعی نظام، قوانین مجلس و تدابیر رهبر انقلاب خواهد بود.

جانم فدای وطنی که به منتقد خود اجازه حرف زدن می‌دهد

عباس عراقچی در واکنش به اظهارات تند و خلاف واقع امیرحسین ثابتی گفت: «فیلمی که از بنده در مجلس پخش شد جای تعجب داشت، این فیلم سند افتخار من است. در جمله آخر در فیلم گفتم ترامپ توان ندارد برجام را از بین ببرد، نگفتم نمی‌تواند از برجام خارج شود و همین اتفاق هم افتاد. آقای ثابتی! من نمی‌گویم مرگ بر وطنی که هموطن من عراقچی است؛ من می‌گویم جانم فدای وطنی که به منتقد خود اجازه حرف زدن می‌دهد».

 

موافقان وزیر پیشنهادی امور خارجه 

حجت الاسلام آزادی خواه نماینده حوزهٔ انتخابیهٔ ملایر در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس گفت: «عباس عراقچی تاکنون وزیر نبوده است و ذیل وزارتخانه‌ای که سیاست‌های آن جای دیگر تصمیم‌گیری می‌شده کار می‌کرد. عراقچی مستقل از هر فرد و جریانی است. رویکرد عراقچی برای آینده تعامل بین دیپلماسی و میدان است».

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عباس عراقچی را واجد صلاحیت برای وزارت امور خارجه دانست.

 

مخالفان وزیر پیشنهادی امور خارجه

ابوترابی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: «عراقچی گفته است قانون راهبردی را اجرا خواهد کرد، اما این کافی نیست بلکه باید بگوید اگر در مجلس بود به این قانون رای می‌داد یا نه»

ثابتی، عضو جبهه پایداری و نماینده نزدیک به سعید جلیلی گفت: «اگر یکبار متن برجام را بخوانید قطعا با آن موافق نخواهید بود. مجلس مستقل است و باید مستقل عمل کند و نباید استقلال مجلس زیر سوال شود. نباید مجلس خلع سلاح شود و این مجلس است که امام گفت در راس امور است؟ آقای عراقچی نگاه شما در دیپلماسی و میدان چیست؟ ما با آقای عراقچی مخالف هستیم، چون ایشان واقع بین نیستند. هیچ کجای متن برجام قابل دفاع نیست و افتخار نیست. برخی موافقان عراقچی می‌گویند حتما به او رای بدهید، چون یک نفری گفته او رای بیاورد.این چه بازی خطرناکی است که یک عده شروع کرده‌اند؟ رهبر انقلاب فرموده‌اند مجلس در تصمیم‌گیری مستقل باشد.دیپلمات حرفه‌ای بودن به پرتاب کردن خودکار نیست؛ به این است که متنی را امضا کنیم که قابل پیش‌بینی باشد. نباید بگوییم که با اروپا برای انزوای آمریکا مذاکره می‌کنیم».

ظهوریان نماینده مردم مشهد و کلات در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: «ما ۳۹ بند از ۴۱ بند fatf را اجرا کردیم در حالی که اجرای fatf در برنامه آقای عراقچی و همتی بود.طبق fatf باید دروازه‌ها و کانال‌هایی اطلاعاتی بدون هیچ محدودیتی در شرایط تحریمی به fatf گزارش دهیم. عراقچی گفته است که من ظریف نیستم و این موضع خوبی است، اما تصویر عراقچی مکمل ظریف است و نمی‌دانم چه اختلافی بینشان وجود دارد. آیا اختلاف غرب و شرق و خلاصه کردن دنیا به چند کشور در دوران عراقچی حل خواهد شد؟ آقای عراقچی نگاه شما در دیپلماسی و میدان چیست؟»

صباغیان نماینده حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: «چطور عراقچی و ظریف که افراد متخصص و با تجربه بودند قراردادی امضا کردند و ما تمام تعهدات را اجرا کردیم، اما هیچ دستاوردی نداشتیم».

احمدی سنگرنماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: «وزیر امور خارجه باید سوابق درخشان و اقتدار داشته باشد. آقای عراقچی زمانی که سرپرست مذاکره کننده بودند بسیاری از موارد را رعایت نکردند. چرا زمانی که آمریکا از برجام شد شما از برجام خارج نشدید. شما در برجام دقت لازم را در متن انجام ندادید و یکطرفه تعهدات را اجرا کردید. قلب راکتور اراک را بتن ریختید و شروط رهبری را در برجام نادیده گرفتید. اگر نگاه شما به داخل کشور بود به لبخند التماسی ایمان پیدا نمی‌کردید».

 

وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گفت؟

وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس:

بازگشت اعتماد مردم برای من بعنوان مسئول اقتصادی بسیار مهم است

ما با اقتصاددان‌ها بحثی نداریم و همیشه در اتاق من در بانک مرکزی باز بود. من قول داده‌ام که بصورت ماهانه با اقتصاددانان مجلس جلسه داشته باشم. مسیری که ما در پیش گرفته‌ایم مسیری به سوی از میان بردن فساد است.همه این پروژه‌ها تنها به هدف بازگشت اعتماد به مردم ختم می‌شود. بازگشت اعتماد مردم برای من بعنوان مسئول اقتصادی بسیار مهم است. برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه یک روز از پای نخواهیم نشست. وظیفه من و همکارانم مرتفع کردن دغدغه‌های مردم است.

جلوی فروپاشی اقتصاد کشور را گرفتیم

در دوره ریاستم در بانک مرکزی فشار حداکثری بر کشور وارد شد. شهید سلیمانی فرمودند که ما حریف ترامپ هستیم و ما حریف شدیم و توانستیم جلوی فروپاشی اقتصاد کشور را بگیریم. در نیمه اول ۱۳۹۹ درآمد نفت ۱ میلیارد شد.در سال ۱۳۹۹ کرونا باعث شد که در سه ماه اول تمام فعالیت‌های اقتصادی بخوابد. از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ جمعا ۲۸۶ میلیارد دلار بانک مرکزی در بازار ارز تزریق کرد. در ۳ ساله فشار حداکثری نه تنها یک دلار ارز تزریق نکردم بلکه ۱ میلیارد دلار ارز به ذخایر اضافه کردم. دوره ریاستم در بانک مرکزی یکی از پر افتخار‌ترین دوره‌های زندگی من است».

طرحی دارم که بانک‌های کشور از بنگاه‌داری خارج و به سمت بنگاه‌سازی حرکت کنند

با بخش خصوصی برای مردمی سازی اقتصاد ملی ارتباط منظم خواهیم داشت. مجلس شورای اسلامی نشان داد که محل بحث و دیالوگ است.

بر اقتصاد رقابت‌پذیر و پیش‌بینی پذیر تاکید خواهم کرد

بیشترین آسیب تورم به حقوق بگیران می‌رسد. با برقراری تعامل قوی و روابط سازنده بین وزارت اقتصاد و مجلس می‌توان مسائل اقتصادی کشور را حل و فصل کرد. هماهنگی تیم اقتصادی یک موضوع کلیدی برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است. بر اساس قانون برنامه هفتم از قیمت گذاری دستوری اجتناب خواهد شد.

ما مناطق آزاد را برای توزیع پست نمی‌خواهیم

برنامه هفتم توسعه تکالیف متعددی را بر دوش وزارت اقتصاد گذاشته است. این تکالیف با جدیت دنبال می‌شود. این برنامه موجب افزایش نقش مردم در رشد اقتصادی می‌شود. سر و سامان دادن به مناطق آزاد جز سوالات نملایندگان بود و از اولویت‌های بنده است. عدالت مالیاتی یکی از مسائل کلیدی است. باید به سمتی حرکت کنیم که مالیات بعنوان ابزاری برای تنظیم اقتصاد و توزیع عادلانه درآمد به کار گرفته شود.

همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به کار خواهم گرفت

 رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند که امروز اولویت با مسائل اقتصادی است. با توجه به توصیه‌های معظم له خود را موظف می‌دانم که با قبول این مسئولیت تجربیات خود را در مسیر خدمت به مردم کشورم به کار برم. بایستی با تمام قوا برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم قدم برداشت. برنامه پیشنهادی خود برای وزارت اقتصاد با رویکرد جدید تدوین کرده و به مجلس عرضه کردم. امیدوارم دوران جدیدی برای ایران زمین رقم بخورد.همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حمکرانی درست به کار خواهم گرفت. هدف برنامه‌ها عملکرد موفق اقتصاد با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه در شکل ثبات اقتصادی و تورم پایین در جهت کاهش فقر است.

مشکلات ریشه دار کشور به نقاط بحرانی نزدیک شده است

مسئولیت این وزراتخانه را در زمانی به عهده می‌گیرم که مشکلات ریشه دار کشور به نقاط بحرانی نزدیک شده و راه بسیار پرخطری وجود دارد. وسعت جغرافیایی، سرمایه انسانی و برخورداری از منابع غنی ایران را مناسب رشد و توسعه کرده است.رشد اقتصادی منابع محور و متکی بر صادرات نفت در کنار بی ثباتی اقتصادی ناشی از تورم مضمن که در ۵ سال گذشته نزدیک ۴۰ درصد بوده، قدرت خرید مردم و معیشت آن‌ها را تحت تاثیر جدی قرار داده است. در شرایط حاضر که تحریم‌های ظالمانه بر تولید کشور فشار می‌آورد، لازم و حیاتی است که با استعانت از خداوند متعال و در یک وفاق ملی برای رفع مشکل‌ها اقدامات مناسبی در عرصه اقتصاد انجام دهیم

 

موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد 

موسوی، نماینده موافق همتی به سخنان نماینده مخالف درباره مشارکت در پرونده چای دبش واکنش نشان داد: « گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری. آقای همتی با تلفیق دانش نظری و تجربه عملی و اگر منصفانه نگاه کنیم در هر مسئولیتی که بر عهده گرفتند منشأ خدمات ارزنده برای کشور بودند. موقعی که ایشان رئیس کل بانک مرکزی را داشتند کشور ما شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را تجربه می‌کرد. کرونا چه بلایی سر اقتصاد ما و سر اقتصاد بین‌الملل آورده بود و رئیس کل بانک مرکزی ما در چنین شرایطی مسئولیت قبول کردند. فراموش کردید که رئیس کل وقت بانک مرکزی در شرایط کرونا و تحریم‌ها مسئولیت قبول کردند؟ آقای همتی با تلفیق دانش نظری و تجربه عملی و اگر منصفانه نگاه کنیم در هر مسئولیتی که بر عهده گرفتند منشأ خدمات ارزنده برای کشور بودند. موقعی که ایشان رئیس کل بانک مرکزی را داشتند کشور ما شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را تجربه می‌کرد».

سید شمس الدین حسینی، نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: «همتی در تمام این ۴۰ و چند سال مسئولیت داشته است و نشان می‌دهد انسان مجربی است.آقای همتی آدم حرفه‌ای هستند. او رئیس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک در سال‌های متعددی بوده است. به لحاظ سوابق علمی و تجربی در کمیسیون به این جمع‌بندی رسیدیم که آقای همتی از تخصص و تجربه لازم برخودار است. یکی از مسائل و مشکلاتی سبب شده این وضعیت را داشته باشیم این است که به تجربه بی‌تفاوت بوده‌ایم. وزارت‌خانه جای آزمایش و خطا نیست. ما با توجه به شرایط اقتصاد کشور نمی‌توانیم افراد بی‌تجربه را در این وزارتخانه حساس بگماریم. ‌می‌گویند برای همتی نامه بازرسی آمده است، برای صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی دولت شهید رئیسی هم نامه بازرسی آمده است. در سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ خروج از برجام نتیجه‌اش بر اقتصاد داخلی، آوار شد. کاهش درآمد ارزی باعث جهش ارزی در سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شد ».

 کمیسیون اقتصادی با «عبدالناصرهمتی» وزیر پیشنهادی اقتصاد موافقت خود را اعلام کرد. در گزارش کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی آمده‌است: «بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس، بررسی صلاحیت و انطباق مدارک و سوابق و برنامه‌های پیشنهادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اسناد بالادستی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت. نتیجه بررسی‌های کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سوابق تحصیلی همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد، مؤید تحصیلات وی در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران است سوابق ۱۸ ماه ایثارگری همتی نیز از سوی دستگاه مربوطه تأیید شده است. همتی اجرای اسناد بالادستی و قوانین مربوط به بخش اقتصاد و مهار تورم و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و اجرای قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت و نیز قانون پایانه‌های فروشگاهی و سایر قوانین مرتبط را پذیرفت. کمیسیون اقتصادی مجلس عبدالناصر همتی را با اکثریت آراء حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی دانست».

 

مخالفان عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گفتند؟

فاطمه محمدبیگی، نماینده در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: «همتی واردات واکسن کرونا رو وابسته به قبول اف‌ای‌تی‌اف کردند».

زنگنه نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد در صحن علنی مجلس گفت: «شاخص کفایت سرمایه در دوره شما چه شد؟ ۵۷ تن طلا را بانک‌ها در همین دوره خریدند. با افراط در تثبیت نرخ ارز یا اینکه با بالا رفتن نرخ ارز تورم هم بالا برود مخالفیم. عراقچی گفت تخاصم ما با آمریکا تمام شدنی نیست، پس چگونه همتی همه چیز را به برجام ارتباط داده است».

حسین صمصامی  در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: «آقای همتی با فاصله زمانی کوتاه به عنوان رئیس کل بانک مرکزی از دریافت اختیارات ویژه از سران قوا جهت ساماندهی بازار ارز و اصلاحات بانکی خبر دادند. راین اختیارات خاص و ویژه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تمدید شد، اما ماحصل آن چالش‌های مضاعفی برای کشور ایجاد کرد.
در حوزه بانکی ورود به موضوع بانک آینده و بانک‌های نظامی در پانک سپه را که می‌توان از مهمترین اقدامات بانک مرکزی برشمرد. در خصوص بانک آینده اقدامات نامتعارف و ریشه دواندن فساد در این بانک از بانک تات شروع شد و عمده چالش‌های آن سوءاستفاده سهامداران کلان از منابع عمومی و احداث پروژه‌های خصوصی بود. آقای همتی از متهمین چای دبش است که دولت شهید رئیسی را متهم کرده است».


موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات

بروجردی نماینده موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: «دشمن روی همه نیرو‌های نظام کار می‌کند. خود نمایندگان عزیز در محضر تهدید جدی هستند؛ از کار ساده تخلیه اطلاعاتی تلفنی گرفته تا اینکه نیرو را از مسیر منحرف کنند. رصد این نیرو‌ها توسط حفاظت اطلاعات با هدف حفظ یکی از موفقیت‌های وزارت اطلاعات است و در این عرصه با جدیت بیشتری عمل شود. یکی از مسئولیت‌های سنگین دیگر مسئولیت برون‌مرزی است. در مصاف جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها در همه عرصه‌های شکست خورد. آمریکا در عراق، سوریه، لبنان و یمن و در همه عرصه‌های شکست خورد».
احمد جباری نماینده بندر لنگه در موافقت با وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس گفت: «خطیب کار خود را از کف کار اطلاعاتی شروع کرده‌است. خطیب به اصول انقلاب اسلامی پایبندی دارد. آقای خطیب مسئولیت سازمان حفاظت دستگاه قضایی را بر عهده داشته است».
دو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های کشور وامنیت ملی و سیاست خارجیِ مجلس موافقت خود را با حجت‌الاسلام خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات اعلام کردند.


مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

علی اصغر زارعی نماینده تهران در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: «بر دستان جناب پزشکیان بوسه می‌زنم که به جامعه مدنی اسلامی مراجعه کرده‌اند و نه غربی. رئیس جمهور اول به خودش خدمت کرده که به جریان رادیکال فرصت نداده‌است. الحمدالله وزیر محترم رای خواهد آورد، اما من به او رای منفی می‌دهم. کسی که فکر می‌کند به پزشکیان لطف کرده که در کابینه آمده در روز واقعه هم به او گوش نخواهد داد. جامعه و دانشگاه ما به آرامش نیاز دارد. یک فرد بی‌سیم به دست جامعه را مورد تحریک قرار می‌دهد، اما آقای مومنی گزینه مناسبی است. آقای پزشکیان مبادا این کار بزرگ را به مرکز بررسی‌های استراتژیک بسپری، چون از دل امام علی (ع) جامعه مدنی غربی در می‌آورند».

 

وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفت؟

اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس گفت: 

سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند

امید است نمایندگان محترم بر اساس وظیفه قانونی خود حمایت همه جانبه را از دولت داشته باشند. در مسیر خط پر افتخار علوی و ولایی امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است. از یک سو در منطقه‌ای قرار داریم که با جنگ‌ها و تنش‌های متعدد مواجهیم از جمله خلق درنده‌ترین مصداق تروریسم تکفیری تحت عنوان داعش و از سوی دیگر رونمایی از تروریسم دولتی با گسیختن افسار وحشی‌ترین باند نژادپرست صهیونیست و تولید بی‌سابقه‌ترین قتلگاه زنان و کودکان و سالخوردگان در منظر و مرآی جهانیان مواجه است. رویارویی دشمن با نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تا امروز همواره وجود داشته و امروز دشمن جنگ ترکیبی را با ابزار جنگ شناختی در دستور کار خود قرار داده است. دشمن با طراحی اقدامات، تضعیف ساخت درونی را هدف گرفته است. امروز سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور، میز ایران دارند و بسیاری از پروژه‌های ضد امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می‌پذیرد. با این همه، جمهوری اسلامی ایران با لطف خدا و تدابیر رهبر انقلاب و حضور مردم و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است. دستگاه‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح کشور توانسته‌اند قدرتمندانه بر توطئه‌ها قائق آیند و امنیت و یکپاچگی را تأمین کنند.

 امنیت ایران مورد توجه سیاستمداران جهان است

امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که قدرت، امنیت و اقتدار کشور ایران مورد توجه سیاستمداران جهان است.

 

/این خبر تکمیل می‌شود

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی