پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۰۰۱۷
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با فراز:

تعیین‌تکلیف اتباع خارجی باید جزء اولویت‌های وزیر کشور باشد

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از موافقت احتمالی مجلس با اسکندر مومنی گزینه‌ پیشنهادی وزارت کشور خبر داد.

جوکار در گفتگو با فراز درباره مومنی گفت: «وزارت کشور وزارت‌خانه‌ای بسیار بزرگ است و کسی که در راس آن قرار می‌گیرد شیخ‌الوزرا می‌شود. وزارت کشور هماهنگی امور همه وزارت‌خانه‌ها را در استان‌ها و شهرستان‌ها را برعهده دارد. در بحث حکمرانی را هم در ساختار سیاسی کشور مهم‌ترین جایگاه وزیر کشور است. ماموریت‌های این وزارت‌خانه در حوزه‌های امنیتی، اجتمای و اقتصادی متنوع است؛ از مقابله با بحران‌ها گرفته تا حمل‌ونقل درون شهری در حیطه اختیارات وزیر کشور قرار می‌گیرد؛ بنابراین فردی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید مدیر و کاردان و باتجربه باشد.»

او افزود: «آقای مومنی سوابق و تجربیات خوبی در این زمینه دارد و هر جایی که مسئولیت داشته نیز موفق عمل کرده است. در جریان بررسی برنامه‌های او نیز فقط ۳ نفر به عنوان مخالف و ۲۱۲ نفر برای نطق موافق ثبت نام کرده بودند که مشخص می‌شود رای بالایی کسب خواهند کرد.»
جوکار با اشاره به اولویت‌های وزارت کشور ادامه داد: «امروز اولویت‌های زیادی برای وزارت کشور وجود دارد که از این جمله باید به تعیین‌تکلیف مسئله اتباع خارجی که آقای مومنی نیز در نطق خود درباره آن صحبت کردند اشاره کرد. موارد دیگری چون مقابله با بحران‌ها مثل سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه و مسئله تقسیمات کشوری نیز وجود دارد. موضوع دیگر هماهنگی امور اقتصادی است که در کشور نیاز جدی به آن داریم. نقش وزارت کشور و وزیر کشور در این مسائل تعیین‌کننده خواهد بود. وزارت کشور می‌تواند در پیشبرد امور کشور و اهداف موثر باشد.»

کشیدن دیوار مرزی باید در دستور کار قرار گیرد

رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس درباره موضوع اتباع خارجی که تبدیل به مطالبه‌ای عمومی شده نیز گفت: «سامان‌دهی جمعیت اتباع در کشور اهمیت بسیاری دارد. ما در جلسه طرحی برای سامان‌دهی داشتیم که به نتیجه نرسید. امیدوار هستیم که این مسئله در این مجلس در دستور کار قرار بگیرد و ما برای ان حوزه متولی مشخص داشته باشیم که ابعاد مختلف امنیتی، بهداشتی و فرهنگی را به عهده بگیرد. باید بانک اطلاعاتی دقیق و شورای راهبری داشته باشیم و نمی‌توان به این شکل حضور فزاینده اتباع خارجی داشته باشیم. امیدوار هستیم که قانون‌مندشدن این موضوع که اهمیت فراوانی دارد در دستور کار مجلس قرار بگیرد. یک بخشی از کار مثل کشیدن دیوار مرزی نیز سلبی که باید انجام شود.»

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی